giovedì 4 luglio 2013

UN PO DI MILANO


LA SCIGHERA
 
E' un po' che non posto qualche foto della vecchia Milano. Oggi vi voglio proporre una foto con quella che era una normalità per Milano: la scighera (la nebbia). 
La scighera (ciamada anca nebia) a l'è un fenomen metereulogich che l'è pruvucaa de l'evapuraziun de l'aqua che la gh'è in del sör o in d'una distesa de aqua in süperfiss. A cuntat cun l'aria, el vapur de l'aqua al vegn püssee fregg e'l se cundensa in d'un areosol furmaa de gut piscininn che rifrangen la lüs del suu e la fan vegnì d'un culur panaa (bianch). D'Inverna in de la pianüra padana al càpita de spess che ghe sia la scighera, suratüt dopu che'l cala o 'l leva sü el suu. In 'sti ultim agn de scighera gh'en è però de men rispet a un temp. La scighera la sa furma minga dumà in pianüra ma anca in del fund di val.
 

La scighera (chiamata anche nebbia) è un fenomeno meteorologico provocato dall’evaporazione dell’acqua che c’è nel suolo o in una distesa d’acqua in superficie. A contatto con l’aria, il vapore dell’acqua diventa più freddo e si condensa in una sorta di aerosol formato da gocce piccolissime che si rifrangono alla luce del sole e la fanno diventare color panna (bianco). D’inverno in Pianura Padana capita spesso che ci sia la scighera, soprattutto dopo il calare o l’alzarsi del sole. In questi ultimi anni c’è però meno nebbia rispetto al passato. La scighera non si forma solo in pianura, ma anche a fondo valle.
 Nella foto: Alzaia Naviglio Pavese all’altezza di via Gattinara.
 

 

Nessun commento: